Kösystem, för aktiv väntetid


För att ge kunden ett mervärde under tiden de väntar och förkorta den upplevda väntetiden kan man använda många olika typer av kösystem. Allt från ett litet enkelt system för en kassa och en kundgrupp till ett avancerat med flera hundra kassor, på olika ställen, i olika lokaler och för olika kundgrupper.

Grundidén är densamma för alla kösystem. Varje kund får en nummerlapp med ett könummer. På så vis behöver inte kunden stå i kö och ta upp värdefull butiksyta utan kan t.ex. sitta och läsa en broschyr, en bok eller se på kund-TV tills kundens nummer visas på displayen eller på kund-TV:n.


Alla kösystem skräddarsys efter era specifika behov. Ofta kombineras de även med olika typer av tilläggsfunktioner som t.ex. sms- eller webfunktioner. Med sms-funktionen får man först en sms-kölapp och sedan ett sms när det är dags att bege sig till servicestället. Via webfunktionen kan kunden göra en webbokning och få en tid bokad, eller ställa sig i en webkö genom att ta en nummerlapp på serviceställets hemsida. På detta sätt kan man som kund ”ställa sig i kö” redan innan man går hemifrån.


Alla system går att kombinera med statistik som ger en total överblick över hur just ert kundflöde ser ut. Detta så att ni enkelt kan styra era resurser mot förbättrad service till lägre kostnad.


Variationen på skräddarsydda lösningar för olika typer av kundflöden är i princip obegränsad. Kontakta oss så kan vi hjälpa er sätta ihop ett system som passar just er organisation, liten som stor.


Välkommen att kontakta oss så berättar vi mer!