Ett kösystem på nätet!


En stor del av vår kommunikation sker idag via Internet, så varför inte hantera kösystem på detta sätt? Nemo-Q kan idag leverera en mängd olika lösningar för köhantering med hjälp av bland annat Internet.

Ett bra exempel på detta är Sveriges servicekontor (försäkringskassan, folkbokföringen och skatteverket). De använder idag ett kösystem där en kundvärd tar emot kunderna och placerar dem i rätt webkö. Detta med hjälp av en Ipod som kommunicerar via Internet med kösystemets server. Personalen loggar in på en websida med användarnamn och kan sedan kalla fram kunder som väntar på att bli betjänade. All statistikhantering sker med hjälp av Internet och fjärrstyrningar.


Ett annat användningsområde är att hämta sin kölapp via Internet. Kunden tar då en nummerlapp till ett specifikt företag via deras hemsida. Fördelen är förstås att man inte behöver lämna hem eller arbetsplats för att stå i kö. Den aktuella hemsidan kan också visa diverse statistik på hur många som är före i kön och på den aktuella väntetiden. Vidare kan systemet skicka ut ett påminnelse SMS innan kundens turnummer kallas fram, baserat på aktuell kösituation i systemet.


Vill du veta mer om detta eller något annat om våra kösystem får du gärna kontakta oss!

 

Välkommen!