Bokningssystem
Många av våra kunders verksamheter har en blandning av besökare som antingen väntar på sin tur eller som anländer till ett förbokat möte. De kunder som tar en vanlig nummerlapp kan sitta ner och vänta på sin tur i lugn och ro och med vårt bokningssystem kan även de kunder som bokat ett möte få snabb och effektiv hjälp. Istället för att ständigt undra om någon observerat att de anlänt eller kontakta någon i personalen för att tala om att de är på plats kan kunderna själva avisera sin ankoms på köautomatens pekskärm. Personalen kan koncentrera sig på andra uppgifter och kunderna kan tryggt vänta i förvissning om att de är uppmärksammade.
Med vårt bokningssystem Ventus hanteras hela bokningsprocessen, från bokning till ankomst. Verksamheten hanterar själva vilka tider som ska finnas tillgängliga för bokning, hur långa mötena ska vara, när tiderna ska finnas tillgängliga o.s.v. Kunder kan sedan boka de tillgängliga tiderna via en hemsida eller så kan tiderna bokas av en medarbetare i samband med att kunder kontaktar verksamheten. Väl på plats inför bokat möte kan kunden anmäla sin ankomst genom att ange exempelvis ett bokningsnummer på pekskärmen på köautomaten. Mötesmottagaren får då ett mejl, och ett SMS om man vill, som talar om att kunden finns på plats samtidigt som kunden får ett meddelande på pekskärmen att mötesmottagaren noterat ankomsten.
Givetvis har bokningssystemet inbyggda bokningsbekräftelser och påminnelser inför bokade möten.