Vår historia

 

Nemo-Q International AB grundades 1978 av två uppfinningsrika högskolestudenter, Lars Jarder och Bengt Ahlström. De såg behovet av ett fungerande kösystem som inte bara hjälpte företag att effektivisera sitt arbete utan också underlättade för deras kunder. Istället för att stå i en fysisk kö och vänta på sin tur, kunde man nu ta en nummerlapp och sedan sitta och läsa eller göra något annat under tiden man väntade på att bli betjänad. Begreppet ”aktiv väntetid” var därmed fött. 

Idag har inte bara företaget vuxit utan även utbudet av system och produkter. Från att ha varit en liten lokal innovatör i Sollentuna är företaget idag en världsledande leverantör av olika kö- och kundflödessystemNummerautomater, displayer, nummerlappar och inte minst mjukvaror kan levereras i en mängd olika variationer för att passa dagens olika behov av kö- och kundflödeshantering. Företaget finns representerat i mer än 60 länder över hela världen och levererar till ca 75 % av den skandinaviska marknaden.

Huvudkontoret ligger fortfarande i Sollentuna, ca 2 mil norr om Stockholm. Närheten till Arlanda och pendeltåg underlättar resandet för både medarbetare och besökare.

Företaget hanterar allt från beställning, lagerhantering, marknadsföring och utveckling till produktion och leverans. Från Sollentuna styrs både den svenska och den internationella marknaden.

Tveka inte att höra av dig med funderingar om hur du kan effektivisera din kundflödeshantering och förbättra din servicenivå.

Välkommen, här kan du kontakta oss så berättar vi mer!


 

 

 

Prata med en expert och få svar på dina frågor

+ =

Genom att skicka in formuläret godkänner du att Nemo Queue sparar information om dig. Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter i vår integritetspolicy.

Generisk bild på kontaktperson

Vår hemsida använder sig av cookies. Genom att fortsätta surfa på sidan godkänner du att vi använder cookies. Klicka här för mer information.

Jag förstår