Hem /
Produkter /
Operatörspanel
Webbaserad frammatning av besök
De flesta av våra kunder använder en webbaserad frammatningsenhet som man surfar till via en webbrowser. Med denna typ av frammatning får man alltid en tydlig bild av kösituationen i alla lägen. Den webbaserade frammatningsenheten kan öppnas på exempelvis en arbetsplatsdator, surfplatta eller i en smartphone. Panelen visar en översikt med en lista på samtliga köer med information om antal väntande kunder och aktuell väntetid i respektive kö så att personal kan välja och prioritera.
Givetvis kan vi ställa in olika prioriteringar så att frammatning av kunder sker automatiskt i en viss förutbestämd ordning. Exempelvis kan systemet alltid prioritera en kundkategori före en annan och välja den prioriterade kategorin så snart en kund väntar i denna (exempelvis ”akuta besök” före ”tidsbokade besök”). Det kan även kalla fram kunder i väntetidsordning oavsett vilken kundkategori det gäller.
Nedanstående funktioner ingår i vår webbaserade standardpanel men både design och funktion kan anpassas utifrån era specifika behov.
- Kalla fram nästa kund.
- Skicka vidare kunder till andra handläggare med bifogat textmeddelande.
- Parkera kunder för senare hantering.
- Larma annan personal vid behov av support.
- Skicka kunder till andra kundkategorier.
- Registrera ärendekoder, d.v.s. notera ärendehistorik för statistisk analys.
- Välja förprogrammerad prioritering.
I den webbaserade frammatningsenheten finns alltid tillgång till följande information:
- Antal väntande kunder i samtliga köer
- Aktuell väntetid i samtliga köer
- Namn på samtliga köer
- VIP-köer
- Gruppköer
- Antal resurser (arbetsplatser)
- Aktiva/Inaktiva kassor
- Aktiva/Inaktiva användare